De vakanties en mijn verjaardag!

10 december 2012 - Mooresville, North Carolina, Verenigde Staten

1 NovemberVirginia; vertrek en de reis.

Woensdagavond koffers klaar gemaakt en donderdag om 2 uur school verlaten om te vertrekken voor het weekend naar Virginia! Eerst nog gestopt bij de paardenstal om wat spullen op te halen en weg waren we! Jeff pikte we op onderweg bij een hotel die daar voor ons wachtte want die had eerst nog wat gewerkt. Onderweg lekker in slaap gevallen (en gesnurkt blijkbaar). Een rit van ongeveer 4 uur over de bergen (Appalachen).

1 NovemberDe aankomst.

Nadat we de koffers af gezet hadden in de kamers zijn we door gereden naar de plek waar de paardrijwedstrijd was. Ik en Mitchell zouden een kamer delen. Bij de stal aangekomen hebben we alles uit de auto's geladen en klaar gezet voor het paard van Danielle die de volgende morgen moest rijden. Wij zouden de volgende morgen naar een College gaan om te bezoeken en daar zouden we 1 nachtje slapen. Dit College was de VMI (Virginia Militaire College). Daar worden mensen opgeleid om militair te worden op een hele gedisciplineerde manier.

2 en 3 NovemberHet college bezoek!

'S morgens om 8 uur in de auto om te vertrekken naar het College wat gelukkig maar 5 minuten rijden was. Aangekomen was het een dag vol van informatie; veel luisteren, zitten, niks doen! Dus eigenlijk was het heel erg saai voor mij omdat mijn interesse niet bij het leger ligt. Aan het einde van

de dag ging Jeff terug richting het hotel en bleven Mitchell en ik achter om de avond en nacht bij de militairen te blijven. Dit was dan weer wel heel leuk en gezellig om met ze te praten over hoe zij alles ervaarden. De volgende ochtend weer een hoop informatie en uiteindelijk terug gekeerd naar het hotel om daar een dutje te gaan doen.

4 NovemberHet vertrek.

Na 's avonds uiteten te zijn geweest was de ochtend van 4 Oktober druk met spullen  pakken en opruimen. Rond 9 uur het hotel verlaten en naar de stallen van de paarden gereden daar een beetje gevoetbald en naar de show van Danielle gekeken die nog een paar keer moest rijden 's ochtends. Daarna in de middag alles opgeruimd en weer richting huis gereden. Lekker pizza besteld thuis en daarna me bedje ingekropen.

5 t/m 16 NovemberRapport, Jeff's verjaardag en vakantie!

Nadat we terug waren van Virginia kwam 2 dagen later de vader van Jeff en zijn stiefmoeder langs voor zijn verjaardag. Deze mensen wonen in Florida en kwamen een paar dagen verblijven. Toen ik de Opa van Mitch zag, keek ik naar hem en dacht: 'Die lijkt op 2 druppels water op mijn eigen 'Opa Uijtdewilligen'. Nadat we Jeff zijn verjaardag hebben gevierd zijn ze de dag erop weer naar huis gegaan.

Ook had ik de week na Virginia mijn rapport gehad, ik zou als minst 4 C's moeten hebben van mijn organisatie om door te kunnen blijven gaan en ik had 4 B's, namelijk:

Mijn cijfers waren

• Accounting: 89
  • English: 87
  • Personal finance: 86
  • Ceramics I/ Clay class: 86

A: 100 - 93                                                                                                                                           B: 92 - 85                                                                                                                                                                         C: 84 - 77                                                                                                                                                D: 76 - 70                                                                                                                                                 F: Lager dan 70

Dit is de schaal hoe je kunt zien welk cijfer een A, B, C, D of lager is. Ik zat gelukkig ruim boven het verwachte resultaat. Over 24 schooldagen eindigt het eerste semester en zijn we op de helft van het schooljaar.

18 November t/m 25 NovemberFlorida!

In de ochtend vroeg vertrokken voor een weekje Florida! Het was gelukkig niet zo lang vliegen, ongeveer 2 uur. Toen we eraan kwamen hebben we een auto gehuurd voor een week en zijn we naar 'Opa Uijtdewilligen' gereden en daar hebben we een middagje gezeten en even uitgerust. Daarna zijn we verder vertrokken van de vader van Jeff zijn moeder omdat die gescheiden zijn. Beide plaatsen was een soort van oudere-gemeenschap waar alleen oudere mensen wonen, en een plek om golf te spelen, tennis, of om te zwemmen. Het was ingericht voor de behoefte van oudere mensen. Maar ook wij verveelde ons zelf niet in het bubbelbad, gym, zwembad, tennis, vissen, strand, dolfijnen zien als je op het strand loopt zo dichtbij, boottocht gemaakt, enzovoorts....

Daar aangekomen zijn we gelijk aangeschoven voor het avondeten. Die kon heel lekker koken! De volgende dag kwam de rest van het gezin, Casey (Michigan) en Tyler (North-Carolina) die eerst nog op hun Studieplaats iets moesten doen voordat ze konden komen. Nadat het gezin allemaal bij elkaar was kwam de volgende dag meer Familie van Jeff. Ongeveer 20 mensen liepen er allemaal rond en we hadden allemaal een slaapplek met eigen kamer + badkamer verdeeld over 3 huizen dat nog geen minuut lopen van elkaar vandaan lag. Donderdag de 22ste zijn we weer vertrokken naar ons laatste adres. Namelijk naar de andere kant van de familie, we gingen de moeder en sommige famillieleden van Kellye ontmoeten. We verbleven in een hotel die paar nachten. We hebben daar lekker gegeten en naar een prachtig strand geweest waar je overal haaientanden van duizenden jaren geleden zag en kon oprapen. Heb er zelf ook nog een stuk of 50 mee genomen naar huis. Na al met al een gezellig, leuk, zonnig, ontspannend en lekker weekje zijn we weer richting het vliegveld gegaan en terug gevlogen.

5 en 7 DecemberSinterklaas en mijn verjaardag!

Eerlijk gezegd, sinterklaas is me dit jaar voorbij geschoten. Heb er eigenlijk allemaal niet veel van mee gekregen dit jaar. Alleen mijn ouders hadden een pakketje gestuurd met allerlei lekkere dingen zoals pepernoten, schuimpjes en chocolade letters voor iedereen hier in het gezin zodat ze ook iets van onze cultuur konden zien. Ik had het dan uitgelegd en wat foto's en filmpjes laten zien en ze vonden het wel grappig.

Dan mijn 17de verjaardag op 7 December, de avond van te voren had ik het gezin mee uiteten genomen als blijk van dank voor al wat zij doen voor mij. Ook dezelfde avond van 6 December na het uiteten gevierd en cadeautjes gehad van de Famillie. Dit gebeurde een avond eerder omdat Kellye naar Ohio ging de volgende morgen voor een weekend. Ook nog een prachtige verjaardagstaart gehad van mijn ouders! Dat hadden ze geregeld via Kellye en het smaakte erg goed. Voor de rest op mijn verjaardag niet veel bijzonders gedaan. Toch was het dit keer wel een andere verjaardag dan normaal, zonder familie, vrienden van Nederland en een leuk feestje maar toch nog een leuke verjaardag gehad!

Voor de rest ben ik met een groep vrienden gaan zaalvoetballen en spelen we een wedstrijdje iedere zaterdagavond en de eerste wedstrijd is gewonnen met 11-3 en de tweede gelijk met 7-7 na een achterstand van 4-7 nog goed terug gekomen. In totaal heb ik al 5 doelpunten gemaakt en ben daarmee teamtopscorer dus sporten met mijn knie gaat super goed! Er word weer volop gesport overal!

Tot slot wil ik nog graag op deze manier iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om een kaartje te sturen naar Amerika, dat vond ik echt super leuk om te zien,  Dank jullie wel!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frans en Dian:
    10 december 2012
    Hoy Patrick,nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Zo te lezen was het echt een fijne vakantie en verdiend met zulke goede punten.Tof dat je weer lekker kunt sporten.Wij wensen jou prettige dagen en een gezond 2013 toe groetjes Frans en Dian
  2. Francis:
    12 december 2012
    Super tof dat we weer een paar verhalen lezen van je....ik herken veel dingen.....wat maak je toch een hoop fantastische dingen mee.....nog geen heimwee..? Of kom je gewoon liever niet meer terug naar ons koude kikkerlandje..? Geniet van elke dag, hele fijne Feestdagen en een gezond en super 2013......Dikke kus, Frens en de mannen