De vakanties in het vooruitzicht.

1 november 2012 - Mooresville, North Carolina, Verenigde Staten

Helaas heb ik door een geweldige tijd hier in Amerika me blog laten verwaarlozen dus bij deze komt er weer eventjes een update. Volgende week zullen er ook wat filmpjes en extra foto's opkomen!

De maand OktoberHet normale leven

De maand Oktober is eigenlijk voorbij gevlogen zonder al te veel bijzonderheden. Het normale leven net als thuis was het eigenlijk. Ik ging naar school, ging wat fitnissen en nog wat sporten. Ook nog wat voetbalwedstrijden van me team bekeken en tot uiteindelijk zijn we 2de in de competitie geeindigd. De tweede plaats was net goed genoeg om de play-offs te mogen gaan spelen voor de strijd om het Staatskampioenschap van North-Carolina. De eerste wedstrijd van de play-offs is gister gewonnen door onze ploeg met een zakelijke 3-0 overwinning. De volgende wedstrijd is zaterdag maar dan zit ik in Virginia!

Vanmiddag vertrekken we naar Virginia t/m zondag. Mijn zus Danielle hier heeft een paardrijwedstrijd en Mitchell gaat met mij een College bezoeken. Zelf moet ik hier ook nog een keer gaan paardrijden van Danielle omdat ik het geen 'echte' sport noemde. We zullen vanavond in een hotel slapen, daarna 2 dagen onder de panne bij het College-bezoek en zondag nog eventjes de paardenshow kijken en weer richting huis.

Ongeveer half Oktober zijn er oude kennissen overgekomen van de Familie van de tijd toen ze nog in Georgia woonde. Dat was een super gezellig weekend met als hoogtepunt dat ik met die vrouw kon praten in het Nederlands. Dat was namelijk omdat die mensen uit Duitsland kwamen en daarna naar Zuid-Afrika verhuisd zijn en daar spreken ze volgens mij iets wat heel veel hetzelfde is als het Nederlands. Ook kwam ik 1.5 week geleden gedurende de voetbalwedstrijd op onze school een man tegen die in Belgie gewoond had dus daar ook even een praatje mee gemaakt in het Nederlands.

Gisteren was het Halloween en dat wat in Nederland niks voor stelt werd hier in Amerika heel uitgebreid gevierd. Na de voetbalwedstrijd hebben wat vrienden mij dan ook laten zien wat Halloween in houd en wat mensen zoal doen. Dat was erg leuk om dat is even een uurtje te bekijken en rond te lopen. Zelfs nog een keer zelf snoep gehad omdat ik het 'echte' Halloween gevoel moest ontdekken. Daarna naar een Halloween-party geweest voor een tijdje en na een super gezellige avond weer richting huis gegaan.

Deze afgelopen maand Oktober is dus werkelijk voorbij gevlogen zonder al te veel bijzonderheden. De orkaan Sandy is hier 5 uur vandaan en heeft alleen voor kou en harde windstoten gezorgd. Ik ga mezelf klaar maken voor dit weekend en zal daar sinds een lange tijd weer eens een keer de sneeuw tegenkomen. En dan is het na dit lang weekendje Virginia over 3 weken ook weer tijd voor een weekje zon in Florida!

1. Jos en annekee:
    1 november 2012
    Ja, dat was even geleden. Zat toevallig vanochtend aan je te denken, ik dacht, die heeft het zo druk dat hij geen tijd meer heeft voor zijn blog. Geen nieuws is dus echt goed nieuws want oktober was voorbij gevlogen, dat gebeurt alleen als het gezellig is toch!? Zo te lezen zijn de vooruitzichten voor november ook goed met een leuk maar koud weekend voor de boeg. Is de blessure al aan de betere hand? Zou maar uitkijken als je gaat paardrijden!
    Alle goeds uit een regenachtig Halsters Laag.
  2. Andy en Mark:
    2 november 2012
    He Eppo blij dat het goed gaat daar we zijn net terug met pa en ma van Gran Canaria, alles was daar nog hetzelfde als vorig jaar. We hebben Gerry nog gezien 2x en was best gezellig weer, alleen we misten jullie daar natuurlijk konden nu maar twee Grande Cerveza bestellen. Succes daar nog in ieder geval. Maar goed dat je daar niks mag drinken als je straks terug komt mag je ook hier niks meer drinken van alcohol omdat de leeftijd hier omhoog gaat naar 18 jr. om drank te schenken. Tot ziens dan maar weer.